divendres, 1 de maig del 2009

Programa educatiu: KID PIX

Curs al qual s’adreça la proposta: P4.

Pel que fa a les competències, els objectius i l’àrea curricular que es treballa podríem dir que generalment no varien en funció del nivell al que adrecem la proposta. El que fem simplement, és adaptar la dificultat de les tasques a l’edat de l’infant.

En el cas de P4, el nostre objectiu principal pel que fa a l’ús del programa és que l’infant no només es familiaritzi amb les eines de fons i adhesius si no que, sigui ell mateix el que hagi de crear el seu propi dibuix amb els estris de dibuix que el programa ens ofereix, igual que farien amb el llapis durant una classe d’educació plàstica.


Concreció de la seqüència de treball:
Tasques: Nosaltres els hi direm als alumnes que busquin un paisatge de granja a l’eina( imatge de fons-natura) i que busquin a l’eina d’adhesius l’animal de granja que més els hi agradi, col·locant aquest damunt del paisatge. Després, per mitjà de l’eina de dibuix hauran de dibuixar l’animal triat. Podran escollir el color i l’estri amb el que dibuixen.

Elaboració dels materials:
Obrir el programa Kid Pix.
Buscar un paisatge relacionat amb la granja en la carpeta de fons-natura i enganxar-lo a la diapositiva.
Enganxar l’adhesiu de l’animal que prefereixen a sobre del paisatge que ja havien col·locat.
Per mitjà de les eines de dibuix hauran de dibuixar l’animal triat al costat de l’adhesiu que ja havien enganxat.

Per mitjà de l’eina de text han de posar el títol del seu dibuix i el nom de qui el realitza.
Per últim, la mestra ajuntarà les presentacions de tots els infants per mitjà de l’eina de projector de diapositives i s’encarregarà d’utilitzar transicions que cridin l’atenció dels nens i nenes. Així, tots podran veure els dibuixos dels altres i aprendre dels possibles errors.
Exemple de l'activitat:




Autors del treball: Lorena Beltrán, Sofia Jorge i Tamara Marín.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada